ארומותרפיה - כלי ריפוי טבעי עתיק יומין  |  אמונה- התשובה לכל השאלות  |  סדנת מודעות והתבודדות אצל הבעל שם טוב ורבי נחמן זיע"א  |  שיעור ליקוטי מוהר"ן לנשים מתורות רבי נחמן והבעל שם טוב זיע"א לנשים!  |  





 

התחברות לחברים



 

שלום וברכת אהבה

  מודעות וחינוך הוליסטי  להעצמה אישית בונה לילד ולהורה כאחד.

החינוך של היום הוא פרי המחר.

בעולם מודרני וטובעני כשלנו כשכולם רוצים ורצים להשיג הכל ומהר ובאותה הזדמנות גם להצליח,
פעמים רבות ההורים כל כך עסוקים ולכן מעבירים את זמן הבילוי והאיכות המשותף שלהם עם הילד לאחריות של מישהו אחר ,סבים וסבתות, אחים, שמרטף , בית-ספר, גן וכד'.
למרות שילדים הכי הרבה רוצים את ההורים שלהם. ולכן הילד נכנס (לרוב באופן לא מודע )לתבניות של הרס מתוכן "יצור" בעיות מבית ומחוץ על מנת ליצור הזדמנות לשינוי הקשר ועידוד קירבה שיתפתח בסופו של דבר בין הילד להורה בדרך לפרון הבעיה. 
בעיה זו , באשר צורתה , גורמת לשים את הילד וההורות במרכז. 

גישת החינוך ההוליסטי מדברת על לימוד כלים ומודעות איך למצווא וליצור את האיזון בין הקטבים של
מצבי הרס ובנייה בחיים. החכמה להבדיל בין השניים ולנתב את תפישות ומצבי ההרס למקום של בנייה.
חינוך לסביבה תומכת המאפשרת גדילה והעצמה משותפת הן של הילד והן של ההורה במסע החיים המשותף. סביבה תומכת מורכבת מתודעה וכלים גשמיים מעשיים.
מטרתה להקנות סביבה שקטה והרמונית המעודדת איזון, צמיחה והתקדמות.

החינוך ההוליסטי מלמד גישה של העצמה, פיתוח הביטחון והערכה העצמית מתוך הקשבה והבנה עמוקה של הילד צד אחד ושל ההורה מצד שני באמצעות  כלים של מודעות עצמית .
הסביבה התומכת הכרחית כדי לקיים סביבת חיים בריאה ומאוזנת בכל המסגרות.

בחרתי לצטט כאן קטע פותח מודעות ומעורר מחשבה:

"הבחנה: להיות אדם סגור,להיות אדם פתוח.
ברטראנד ראסל העיד פעם על עצמו, שהוא אינו מוכן לקבל שום דבר חדש אלא אם כן הוא חייב.
על פניו נראה, שלא יכולה להיות הצהרה יותר שמרנית מזו. אפשר לגזור מן המשפט תאןר של אדם
סגור המתבצר בעמדותיו, אחד כזה שכל דבר חדש נראה לו מעייף ומיותר. אבל התיאור הזה לא מתאים לראסל האמיתי, במובנים רבים,הוא היה מן האנשים היותר חופשיים בדעותיהם, אדם רחב אופקים ובעל אומץ אינטלקטואלי. כיצד, אם כן, נסביר את המשפט הזה, שהאומץ שבו בולט דווקא בניגודו לאמונה הרווחת בפתיחות, שהיא מן הסימנים לבן תרבות?

ההבחנה הרגילה שלנו בין אדם סגור לאדם פתוח מציבה שני דימויים זה כנגד זה:
האדם הסגור: אדם שמרני, צר אופקים, פרימיטיבי, המתעקש על דעותיו שלו, בלתי מקשיב לסביבתו,
אטום וכן הלאה.
האדם הפתוח: אדם מתחדש, שומע דעות מכל מיני סוגים, ללא דעות קודמות, מוכן לקבל גם דברים מוזרים, וכן הלאה.
אבל למעשה שתי ההגדרות הללו בעייתיות במידה שווה.

אבוי לו לאדם שיהיה סגור בפני העולם כי אז לא יצליח להשתנות, ללמוד, להתפתח, ובמהרה יתאבן
ויאבד את כל מה שעושה אותו יצור חי. הוא יהיה דומה יותר לסלע.
אך בה במידה אבוי לו לאדם שיהיה פרוץ, ומוכן לקבל הכל, גם אם הדברים סותרים זה את זה או סותרים דברים שכבר קיימים בו, במקרה כזה הוא יהיה אדם מפורק, יאבד את היכולת שלו ללמוד מן הניסיון, להתפתח, ויאבד את כל מה שעושה אותו יצור חי. הוא יהיה דומה יותר לפח אשפה, שהכל יכול להיכנס
אליו במידה שווה.

דומה האדם לתא חי, העטוף בקרום, שבו זמנית מגדיר אותו ומסדיר את חילוף החומרים שלו עם הסביבה.
היצור החי ניכר בדרך הייחודית בה הוא מבחין בין מה שנכנס ומה שאינו נכנס. הוא מאופיין בתהליך ההטמעה שעוברים החומרים שנכנסים אליו.ייחודו של יצור חי מסוים הוא הייחוד של פעולות ההטמעה והסלקציה שלו בעולם. מה שמבחין בין האריה לכבש הוא בעיקר סוג האינטרקציה שלו עם העולם - למה מתוך העולם הוא נותן להיכנס אליו ולמה לא.

האם אני אדם פתוח?
לא.
ולא רק משום שזה נשמע טוב להיות פתוח, אלא בשל האחריות ל"מי אני". אני לא מחליף דעות ואמונות רק לשם החידוש שבעניין,אם משהו שירת אותי טוב עד עכשיו לא אפסיק להשתמש בו רק משום שפגשתי בדרכי דבר מה חדש.
אבל:
בשל אותה אחריות עצמה אני לא יכול לשמור על דעה או אמונה אם יש משהו בסביבה, שהופך את אמונתי או דעתי לבעייתית. לא אתעלם מאותו משהו חדש, אך גם לא אקבל אותו לתוכי בקלות, יהיה פה מאבק, ואם בסופו של דבר אהיה חייב לקבל אותו- אקבל אותו.

כך אני מבין גם את המשפט של ראסל.

למי אני אומר את זה? בעיקר לאותם מחנכים, שבשל חידושי האופנה מפחדים להראות כסגורים ושמרנים.
היום פתיחות היא צו השעה. אבל הפתיחות הדעתנית הזו עשויה להיות הרסנית, אותם מחנכים מקבלים על עצמם לעשות דברים, שבסופו של דבר נשארים חיצוניים להם. האדם לא צמח ולא התחדש מסוג כזה של מפגש, הוא רק נעשה מדוכא יותר, מסתתר יותר."
(מתוך: חינוך בביצת הפתעה מאת: דן לסרי)

מקום אור מלמד ליצור שינוי ומעגל בונה חיובי באמצעות מודעות עצמית וכלים לאיזון פנימי, הגשמה והעצמה אישית היוצרים מציאות חדשה בחיים.
באמצעות תרפיה משותפת הורים וילדים,פגישות אבחון והכוונה ארגונית,סדנת מודעות לאיזון והגשמה,סדנת ארומתרפיה ועיסוי.
התרפיה המשותפת פותחה במהלך שנים וניסיון עבודה
מקצועית עם ילדי אינדיגו וילדי קריסטל., על מנת לאבחן ולפתור קשיים ומצבי הרס וללמד כלים לבניה והעצמה אישית לילד ולהורה כאחד.
בתרפיה עוברים אבחון ,חווים שקט עם חלל אורמאיר לחיים , ולומדים כלים לשינוי דרך מודעות
מגע וארומותרפיה.
חלל אורמאיר לחיים - כלי מעשי נפלא הינו המצאתה של מיכל אור .
החלל מחבר לחווית שקט פנימי, איזון וסביבה תומכת המתאים לכל בית .
החלל מהווה כלי תומך לילדים עם הפרעות קשב ריכוז והתנהות.
האווירה שיוצר חלל אורמאיר לחיים סוחפת את האדם והילדים בפרט לתוך עצמו ומטעינה באנרגיה של חיים אור ואהבה.

© כל הזכויות שמורות למקום אור - מיכל אור


 

 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים